miercuri, 21 martie 2012

Înainte să adorm ...

"Ne definim prin amintirile noastre. Dar dacă ne-am trezi brusc fără ele?
Dacă am uita dintr-odată cum ne cheamă, cine suntem, de unde venim, pe cine iubim
Are 47 de ani şi e scriitoare. Se trezeşte în fiecare dimineaţă neştiind unde se află. O formă rară de amnezie o împiedică să reţină informaţii mai mult de 24 de ore. Crede că are cu 20 de ani puţin, că este singură şi că are întreaga viaţă înainte. Dar descoperă că locuieşte cu soţul ei, Ben şi că majoritatea deciziilor importante din viaţa sa au fost deja luate. Doctorul ei o sfătuieşte să ţină un jurnal care o ajută să-şi recompună amintirile de la o zi la alta. Dar într-o zi deschide jurnalul şi citeşte: “Să nu ai niciodată încredere în Ben”.
Oare ce tip de accident a adus-o în această stare?
În cine să aibă încredere?
De ce ar minţi-o Ben?
O cheamă Christine. Jurnalul vieţii ei se numeşte Înainte să adorm.
Ai intrat deja în viaţa ei"
Daca te-ai trezi intr-o zi intr-un pat necunoscut , intr-o casa necunoscuta ,alaturi de un barbat necunoscut , si nu ai putea sa iti aduci aminte nimic din trecut ce ai face? Asa se trezeste Christine in fiecare dimineata , si in fiecare dimineata trebuie sa treaca peste soc , durere si dezamagire pentru a-si da seama cine este ea defapt. Sfatuita de doctorul Ed.Nash ea tine un jurnal in care isi noteaza tot ce face in ziua precedenta pentru a-si putea aminti in fiecare zi.

Nu am mai citit așa ceva în ultimul timp (ultima carte care măcar să se apropie de acest gen , pe care am citit-o a fost “Femeia in roșu” cu ceva timp in urma) dar pot să spun că mi-a plăcut și nu am putut să las cartea jos din mână. Pentru că te prinde. Trebuie să o urmezi pe Christine punând cap la cap informațiile pe care le primește altfel nu poți dormi. Am citit pană târziu ...

Nu e o carte prevăzătoare și nu iți poți da seama cine ce a făcut. Nu poți nici măcar să presupui pentru că , cursul acțiunii se schimbă de la o zi la alta iar persoanele de încredere sunt cele în care nu poți avea încredere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu